6. Hivatalos ügy indítása az OGYÉI részére iFORM-on
iFORM beküldése az OGYÉI részére
Hivatalos ügy indítása OGYÉI felé új szolgáltatás –iFORM - segítségével
Az OGYÉI az
elektronikus ügyintézést folyamatosan bővülő számú ügytípus tekintetében iFORM szolgáltatás segítségével is biztosítja. Meghatározott
ügytípusok esetében (Alaki hibás engedélyezés, N61(3) módosítás, Törzskönyv
visszavonása (törlés) kérelemre, Ellátási problémák bejelentése, Centralizált
készítmények osztályba sorolása) az iFORM űrlapokat folyamatosan fogadja a
hivatali kapuján, az iFORM-okba beépített AVDH szolgáltatás segítségével való
hitelesítés után, ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és
befogadása tényének és időpontjának egyértelmű igazolását. Az iFORM benyújtása
után a beadvány kézbesítését a támogató informatikai rendszer végzi.
A kézbesítéssel
kapcsolatos nyugtaüzeneteket, illetve a levelével kapcsolatos hivatali választ
a tárhelyén a beérkezett üzenetei közé fogja megkapni, melyet az alábbi címen
keresztül érhet el: https://tarhely.gov.hu/levelezes/uzenetek/beerkezett.
Felhívjuk figyelmét,
hogy CÉGKÉNT akkor tud elektronikusan ügyet indítani iFORM-on az OGYÉI felé, ha
rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval és a Cégkapu regisztráció során Ön cégkapu
megbízottként, vagy az adott cég Cégkapu regisztrációja során ügykezelőként
(kapcsolattartó) lett az adott céghez hozzárendelve.
Az ügyindítás megkezdése
Az iFORM-ok struktúrált online
kitölthető elektronikus űrlapok, amelyek a SZÜF (Személyre szabható ügyintézési
felület) felületén érhetőek el.
Az OGYÉI felé küldhető iFORM-okat
az OGYÉI honlapjáról (https://ogyei.gov.hu/eugyintezes), illetve a
SZÜF (https://www.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#fooldal)
felületről lehet elérni.
A SZÜF felületen pl. OGYÉI szóra
keresve az alábbi eredmény lista jelenik meg. Amennyiben a felsorolt ügyekben
kíván eljárást indítani, kérjük, válassza ki a megjelenő listából a megfelelő
űrlapot.
Amennyiben a listában nem találja
az Ön által keresett ügytípust, kérjük a kérelmét az eddigieknek megfelelően
ePapír használatával nyújtsa be.
Az OGYÉI mind az iFORM-on, mind
az ePapír-on beküldött kérelmeket befogadja, de kérjük elérhető iFORM esetén
annak használatát részesítse előnyben.

Kérjük, válassza ki az iFORM nevére történő kattintással a kívánt iFORM-ot.
Az üggyel kapcsolatos általános
információkat megjelenítő oldal jelenik meg, amelyről a kék hátterű „Ügyintézés
indítása” gombra történő kattintással tud továbblépni.

Ekkor a következő azonosítást biztosító
oldal jelenik meg, majd az Ügyfélkapu-s azonosítást választva.
Itt kérjük azt a
felhasználónevet és jelszót adja meg, amit az Ügyfélkapus belépések során
használ, majd kattintson a kék hátterű „BEJELENTKEZÉS” gombra.
A következő oldalon
válassza ki, hogy kinek a nevében kívánja az ügyet indítani.
Amennyiben a
„Cégkapuról” lehetőséget választja, a következő lépésben a benyújtó Cég
adószámának első 8 számjegyét meg kell adnia. Akkor lehetséges ezután a
továbblépés, ha Ön az adott cég tekintetében a cégkapu megbízottként, illetve
ügykezelőként (kapcsolattartó) került regisztrálásra.
Amennyiben a „Hivatali
tárhelyről” lehetőséget választja, a következő lépésben a hivatal KRID kódját
kell megadnia. Akkor lehetséges ezután a továbblépés, ha Ön az adott Hivatal
tekintetében a HKP megbízottként, illetve ügykezelőként (kapcsolattartó) került
regisztrálásra.
Kérjük, várjon addig,
amíg az oldal megjelenik.
Az
iFORM űrlap kezelése
A betöltődő iFORM
felett jelenik meg az iFORM kezelést segítő és biztosító parancsokat tartalmazó
parancssor.

Az
iFORM űrlapok több fejezetre vannak osztva, amelyek között a „Következő fejezet”
és az „Előző fejezet” paranccsal lehet váltani/lapozni, a „Fejezetek”
paranccsal az összes fejezet címe megjelenik, és lehetséges bármelyik
kiválasztása, de javasoljuk, hogy az űrlap fejezeteit sorrendben töltsék ki.

Az „Ellenőrzések futtatása” parancsra kattintva megjelenik
a „Javítandó hibák” száma, valamint a Hibalista. A Hibalistán a még nem
kitöltött kötelezően kitöltendő mezők is fel vannak tüntetve. Ez az ellenörző
funkció az iFORM kitöltése során bármikor használható, de a sikeres beküldéshez
nem feltétlenül szükséges.

A „További műveletek” között található az „Űrlap mentése”
parancs, amely az űrlap kitöltése során bármikor használható, és a kitöltött,
még be nem küldött űrlapot úgy menti el, hogy a következő belépéskor
automatikusan betöltődik. Az űrlap teljes kitöltése után javasoljuk használni,
illetve akkor, ha esetleg meg kell szakítani az űrlapkitöltést, és egy későbbi
időpontban szeretnék befejezni.
A „Letöltés PDF-be” paranccsal le lehet tölteni az iFORM-ot
saját tárolóra, javasoljuk teljes kitöltése után a „Beküldés” előtt a használatát,
így az ügyindító kérelem másolata szükség esetén megőrizhető.

iFORM űrlap kitöltése
Az iFORM-okon csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése
kötelező.
A mezők lehetnek karakteres beviteli mezők, lehetnek
kipipálható négyzetek, lehetnek felsorolásból radiogombbal kiválasztható
értékek, lehetnek háttérlistából kiválasztható értékek, és lehetnek becsatolt
fájlok.
Az iFORM-ok elején találhatóak az adatkezelésre vonatkozó
nyilatkozatok, melyek elfogadását és megismerését jelző kipipálása nélkül az
iFORM nem beküldhető. Az OGYÉI kapcsolódó szabályzatát a feltüntetett linken
lehet elérni.

Súgószövegek jelennek meg, ha egyes mezők fölé kerül a
kurzor.
Azoknak a mezőknek a kitöltése háttérlistából történő
kiválasztással lehetséges, amelyek szélén nagyító jel látható, amikor felé
állunk a kurzorral.
Összetartozó adatok esetén a kitöltés egyre szűkülő
listákból történő kiválasztással lehetséges. PL. a következő ábrán a Készítmény
megnevezése kiválasztása után az ATC kód listában, a Gyógyszerkészítmény
nyilvántartási száma, a Forgalomba hozatali engedély jogosultja listában
valamint a kiszerelésre vonatkozó listákban már csak a kiválasztott
készítményhez tartozó adatok jelennek meg. Automatikus kitöltést nem támogat az
iFORM technológia. Akkor is el kell végezni a kiválasztást, ha csupán egy érték
értelmezett. Előfordulhat, hogy többször jelenik meg ugyanaz az érték. Ez nem
hiba, a háttérlista működésből adódik, bármelyik érték kiválasztása megfelelő.
A háttérlisták frissítése rendszeres időközönként történik. Ha nem találja a keresett értéket, kérjük vegye fel a kapcsolatot az OGYÉI-vel, jelezze a frissítési kérését az eugyintezes@ogyei.gov.hu e-mail címre küldött levélben.
A nagyítóra történő kattintás után megjelenő listából
lehetséges a kiválasztás. A kiválasztandó elem megtalálását segíti az előzetes
szűrés a „Keresett szöveg” mezőbe történő beírással.

Sorszámozott sor esetén több adatsor is rögzíthető a fel
és le irányba mutató nyilakra történő kattintással a már rögzített sor elé vagy
után.

Fájl csatolása a gemkapocs ikonra történő kattintás után
megjelenő Csatolmánykezelőben az Új fájl csatolása parancsgombbal lehetséges.

Az iFORM űrlapokat úgy állítottuk össze, hogy minden szükséges adat megadása és dokumentum csatolása kötelező legyen. Ezzel biztosítjuk, hogy hiányzó információ miatt ne húzódjon el az ügyintézés.
Az iFORM teljes kitöltése után javasolt
-
az „Ellenőrzések futtatása”, és esetleges hibák javítása, szükséges adatok
megadása mindaddig, míg a hibák száma 0 nem lesz
-
„Űrlap mentése”, hogy esetleges NISZ beküldési hiba miatt ne kelljen újra
kitölteni az űrlapot
-
„Letöltés PDF-be”, hogy a beküldeni kívánt kitöltött űrlap saját tárolón
mentésre kerüljön
A hibátlanul kitöltött iFORM a „Beküldés” gombra kattintva küldhető el az OGYÉI hivatali kapujába
A következő képernyők mutatják a beküldés folyamatát.
Kérjük ne zárja be a böngészőt, és ne lépjen ki, míg a beküldésről
sikerességéről az üzenet meg nem jelenik.

Az azonosítás automatikusan átirányítással megtörténik.
Az AVDH-val történő iFORM hitelesítés automatikusan megtörténik.
Amennyiben további fájlokat csatolt az iFORM-ba, azok
hitelesítésére is van lehetőség az iFORM űrlap automatikus hitelesítés után.
Kérjük az összes olyan feltöltött fájlt hitelesítse, ami nincs elektronikusan
aláírva, vagy hitelesítve. Az
elektronikus aláírással ellátott, vagy a már hitelesítéssel feltöltött fájlokat
kérjük NE hitelesítse, mert ez küldési problémát okozhat.
