1051 Budapest, Zrínyi utca 3.

Tel.: (1) 8869-300, E-mail: ogyei@ogyei.gov.hu

1372 Postafiók 450.

ENGLISH

6. Hivatalos ügy indítása az OGYÉI részére iFORM-on

iFORM beküldése az OGYÉI részére

Hivatalos ügy indítása OGYÉI felé új szolgáltatás –iFORM - segítségével

Az OGYÉI az elektronikus ügyintézést folyamatosan bővülő számú ügytípus tekintetében iFORM szolgáltatás segítségével is biztosítja. Meghatározott ügytípusok esetében (Alaki hibás engedélyezés, N61(3) módosítás, Törzskönyv visszavonása (törlés) kérelemre, Ellátási problémák bejelentése, Centralizált készítmények osztályba sorolása) az iFORM űrlapokat folyamatosan fogadja a hivatali kapuján, az iFORM-okba beépített AVDH szolgáltatás segítségével való hitelesítés után, ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadása tényének és időpontjának egyértelmű igazolását. Az iFORM benyújtása után a beadvány kézbesítését a támogató informatikai rendszer végzi.

A kézbesítéssel kapcsolatos nyugtaüzeneteket, illetve a levelével kapcsolatos hivatali választ a tárhelyén a beérkezett üzenetei közé fogja megkapni, melyet az alábbi címen keresztül érhet el: https://tarhely.gov.hu/levelezes/uzenetek/beerkezett.

Felhívjuk figyelmét, hogy CÉGKÉNT akkor tud elektronikusan ügyet indítani iFORM-on az OGYÉI felé, ha rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval és a Cégkapu regisztráció során Ön cégkapu megbízottként, vagy az adott cég Cégkapu regisztrációja során ügykezelőként (kapcsolattartó) lett az adott céghez hozzárendelve.

Az ügyindítás megkezdése

Az iFORM-ok struktúrált online kitölthető elektronikus űrlapok, amelyek a SZÜF (Személyre szabható ügyintézési felület) felületén érhetőek el.

Az OGYÉI felé küldhető iFORM-okat az OGYÉI honlapjáról (https://ogyei.gov.hu/eugyintezes), illetve a SZÜF (https://www.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#fooldal) felületről lehet elérni.

A SZÜF felületen pl. OGYÉI szóra keresve az alábbi eredmény lista jelenik meg. Amennyiben a felsorolt ügyekben kíván eljárást indítani, kérjük, válassza ki a megjelenő listából a megfelelő űrlapot.

Amennyiben a listában nem találja az Ön által keresett ügytípust, kérjük a kérelmét az eddigieknek megfelelően ePapír használatával nyújtsa be.

Az OGYÉI mind az iFORM-on, mind az ePapír-on beküldött kérelmeket befogadja, de kérjük elérhető iFORM esetén annak használatát részesítse előnyben.



Kérjük, válassza ki az iFORM nevére történő kattintással a kívánt iFORM-ot.

Az üggyel kapcsolatos általános információkat megjelenítő oldal jelenik meg, amelyről a kék hátterű „Ügyintézés indítása” gombra történő kattintással tud továbblépni.




Ekkor a következő azonosítást biztosító oldal jelenik meg, majd az Ügyfélkapu-s azonosítást választva.



Itt kérjük azt a felhasználónevet és jelszót adja meg, amit az Ügyfélkapus belépések során használ, majd kattintson a kék hátterű „BEJELENTKEZÉS” gombra.

A következő oldalon válassza ki, hogy kinek a nevében kívánja az ügyet indítani.


Amennyiben a „Cégkapuról” lehetőséget választja, a következő lépésben a benyújtó Cég adószámának első 8 számjegyét meg kell adnia. Akkor lehetséges ezután a továbblépés, ha Ön az adott cég tekintetében a cégkapu megbízottként, illetve ügykezelőként (kapcsolattartó) került regisztrálásra.

Amennyiben a „Hivatali tárhelyről” lehetőséget választja, a következő lépésben a hivatal KRID kódját kell megadnia. Akkor lehetséges ezután a továbblépés, ha Ön az adott Hivatal tekintetében a HKP megbízottként, illetve ügykezelőként (kapcsolattartó) került regisztrálásra.

Kérjük, várjon addig, amíg az oldal megjelenik.



Az iFORM űrlap kezelése

A betöltődő iFORM felett jelenik meg az iFORM kezelést segítő és biztosító parancsokat tartalmazó parancssor.



Az iFORM űrlapok több fejezetre vannak osztva, amelyek között a „Következő fejezet” és az „Előző fejezet” paranccsal lehet váltani/lapozni, a „Fejezetek” paranccsal az összes fejezet címe megjelenik, és lehetséges bármelyik kiválasztása, de javasoljuk, hogy az űrlap fejezeteit sorrendben töltsék ki.




Az „Ellenőrzések futtatása” parancsra kattintva megjelenik a „Javítandó hibák” száma, valamint a Hibalista. A Hibalistán a még nem kitöltött kötelezően kitöltendő mezők is fel vannak tüntetve. Ez az ellenörző funkció az iFORM kitöltése során bármikor használható, de a sikeres beküldéshez nem feltétlenül szükséges.




A „További műveletek” között található az „Űrlap mentése” parancs, amely az űrlap kitöltése során bármikor használható, és a kitöltött, még be nem küldött űrlapot úgy menti el, hogy a következő belépéskor automatikusan betöltődik. Az űrlap teljes kitöltése után javasoljuk használni, illetve akkor, ha esetleg meg kell szakítani az űrlapkitöltést, és egy későbbi időpontban szeretnék befejezni.

A „Letöltés PDF-be” paranccsal le lehet tölteni az iFORM-ot saját tárolóra, javasoljuk teljes kitöltése után a „Beküldés” előtt a használatát, így az ügyindító kérelem másolata szükség esetén megőrizhető.



iFORM űrlap kitöltése

Az iFORM-okon csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező.

A mezők lehetnek karakteres beviteli mezők, lehetnek kipipálható négyzetek, lehetnek felsorolásból radiogombbal kiválasztható értékek, lehetnek háttérlistából kiválasztható értékek, és lehetnek becsatolt fájlok.

Az iFORM-ok elején találhatóak az adatkezelésre vonatkozó nyilatkozatok, melyek elfogadását és megismerését jelző kipipálása nélkül az iFORM nem beküldhető. Az OGYÉI kapcsolódó szabályzatát a feltüntetett linken lehet elérni.




Súgószövegek jelennek meg, ha egyes mezők fölé kerül a kurzor.

Azoknak a mezőknek a kitöltése háttérlistából történő kiválasztással lehetséges, amelyek szélén nagyító jel látható, amikor felé állunk a kurzorral.

Összetartozó adatok esetén a kitöltés egyre szűkülő listákból történő kiválasztással lehetséges. PL. a következő ábrán a Készítmény megnevezése kiválasztása után az ATC kód listában, a Gyógyszerkészítmény nyilvántartási száma, a Forgalomba hozatali engedély jogosultja listában valamint a kiszerelésre vonatkozó listákban már csak a kiválasztott készítményhez tartozó adatok jelennek meg. Automatikus kitöltést nem támogat az iFORM technológia. Akkor is el kell végezni a kiválasztást, ha csupán egy érték értelmezett. Előfordulhat, hogy többször jelenik meg ugyanaz az érték. Ez nem hiba, a háttérlista működésből adódik, bármelyik érték kiválasztása megfelelő.

A háttérlisták frissítése rendszeres időközönként történik. Ha nem találja a keresett értéket, kérjük vegye fel a kapcsolatot az OGYÉI-vel, jelezze a frissítési kérését az eugyintezes@ogyei.gov.hu e-mail címre küldött levélben.



A nagyítóra történő kattintás után megjelenő listából lehetséges a kiválasztás. A kiválasztandó elem megtalálását segíti az előzetes szűrés a „Keresett szöveg” mezőbe történő beírással.




Sorszámozott sor esetén több adatsor is rögzíthető a fel és le irányba mutató nyilakra történő kattintással a már rögzített sor elé vagy után.




Fájl csatolása a gemkapocs ikonra történő kattintás után megjelenő Csatolmánykezelőben az Új fájl csatolása parancsgombbal lehetséges.




Az iFORM űrlapokat úgy állítottuk össze, hogy minden szükséges adat megadása és dokumentum csatolása kötelező legyen. Ezzel biztosítjuk, hogy hiányzó információ miatt ne húzódjon el az ügyintézés.


Az iFORM teljes kitöltése után javasolt

- az „Ellenőrzések futtatása”, és esetleges hibák javítása, szükséges adatok megadása mindaddig, míg a hibák száma 0 nem lesz

- „Űrlap mentése”, hogy esetleges NISZ beküldési hiba miatt ne kelljen újra kitölteni az űrlapot

- „Letöltés PDF-be”, hogy a beküldeni kívánt kitöltött űrlap saját tárolón mentésre kerüljön


A hibátlanul kitöltött iFORM a „Beküldés” gombra kattintva küldhető el az OGYÉI hivatali kapujába

A következő képernyők mutatják a beküldés folyamatát. Kérjük ne zárja be a böngészőt, és ne lépjen ki, míg a beküldésről sikerességéről az üzenet meg nem jelenik.




Az azonosítás automatikusan átirányítással megtörténik.



Az AVDH-val történő iFORM hitelesítés automatikusan megtörténik.

Amennyiben további fájlokat csatolt az iFORM-ba, azok hitelesítésére is van lehetőség az iFORM űrlap automatikus hitelesítés után. Kérjük az összes olyan feltöltött fájlt hitelesítse, ami nincs elektronikusan aláírva, vagy hitelesítve. Az elektronikus aláírással ellátott, vagy a már hitelesítéssel feltöltött fájlokat kérjük NE hitelesítse, mert ez küldési problémát okozhat.




Frissítve: 2021.04.12 12:29