Jogi és Igazgatási Főosztály
Főosztályvezető:
E-mail: parapatics.tamas@ogyei.gov.hu
Tel.: (1) 886 9300 / 134
A Jogi és Igazgatási Főosztály biztosítja az OGYÉI, mint központi költségvetési szerv, központi hivatal működéséhez szükséges jogi háttért. Ennek keretében ellátja
· a szerződések/iratminták előkészítését;
· munkajogi kérdések megválaszolását;
· jogi képviseletet;
· belső szabályozók elkészítését;
· az OGYÉI Alapító Okiratának, Szervezeti és Működési Szabályzatának előkészítését;
· a jogszabályok követését, kodifikációs feladatokat, az OGYÉI alapfeladatai közé tartozó szakterületek jogi háttéranyagának nyomon követését.
Részt vesz a szakterületekhez kapcsolódó koncepciók, állásfoglalások, szakvélemények jogi előkészítésében.
Végzi az Emberi Erőforrások Minisztériuma által megküldött előterjesztések, jogszabály-tervezetek OGYÉI-n belüli koordinálását.
Részt vesz hatósági eljárások lefolytatásában, helyszíni ellenőrzéseken.
Végzi az iratkezeléssel és irattárazással kapcsolatos tevékenységek ellátását, ennek keretében:
· az OGYÉI-hez elektronikus és postai úton érkezett küldemények átvételét és kezelését;
· az OGYÉI-ben keletkezett iratokkal kapcsolatos ügyviteli tevékenységeket;
· működteti a Központi Irattárat az átadott ügyiratok őrzése, valamint az irattári anyagokhoz történő hozzáférése céljából;
· gondoskodik az ügyiratok selejtezéséről és a selejtezett iratanyag biztonsági előírások szerinti megsemmisítéséről, valamint a Magyar Nemzeti Levéltár részére történő átadásáról.
Dr. Panker Ádám
hamisítási koordinációs szakreferens