Közlemény informatikai rendszerek karbantartása miatti üzemszünetről (2020.04.09.)
Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezésegészségügyi Intézetben (a továbbiakban: OGYÉI) 2020.04.09. 12:00 órától 16:00 óráig az
elektronikus ügyintézés az informatikai rendszerek karbantartása miatt szünetel. Ezen
időtartam alatt - bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez
gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi
elismervények visszaküldése), feldolgozása - a belső rendszerek leállása miatt -, csak a fentiek
szerinti újraindulásokat követően történik meg.
Az OGYÉI az informatikai rendszer karbantartását az elektronikus ügyintézés és a bizalmi
szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eügyintézési tv.) 27. §-ában, továbbá az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló
451/2016. (XII.19.) Korm. rendeletben meghatározottakra figyelemmel készítette elő.
Mivel a tervezett üzemszünet a hatóságnál az elektronikus ügyintézésben napi 4 órán át
fennálló szünetelést eredményez, az adott nap, tehát 2020.04.09. nem számít bele az
ügyintézési határidőbe, a folyamatban lévő ügyek esetében sem. Az ezen időszak alatt akár az
OGYÉI Hivatali Kapujára beküldött, akár a CESP-re feltöltött vagy postai úton feladott
küldemények tekintetében az eljárásra irányadó ügyintézési határidők – természetesen itt
figyelemmel a kézbesítésre vonatkozó szabályokra is -, az átvételt követően indulnak meg.
A fentiek alapján, a határidőszámításnál 2020.04.09. nem számít bele az ügyintézési
határidőbe.
Megértésüket köszönjük!